A FIRST Tech Challenge célja 

  • A csapatok megterveznek, megépítenek és beprogramoznak egy körülbelül mikrohullámú sütő méretű robotot, majd stratégiát dolgoznak ki, hogy egy izgalmas, fej-fej melletti versenyeken összemérhessék tudásukat. 
  • A robotkészlet évről évre újra felhasználható, kiegészítő alkatrészekkel bővíthető, és blokkalapú (vizuális) vagy szöveges, Java nyelvű programozással vezérelhető. 
  • A diákokat felnőtt edzők és mentorok segítik, miközben STEM készségeket fejlesztenek, mérnöki alapelveket gyakorolnak, valamint megtapasztalják az innováció és a csapatmunka értékét. 
  • A résztvevők és az alumni tagok hozzáférést kapnak oktatási és karrierlehetőségekhez, exkluzív ösztöndíjakhoz és munkáltatói kapcsolatokhoz, valamint egy életre szóló helyet a FIRST közösségében. 

A FIRST Tech Challenge alapértékei 

Jó szándékú professzionalizmus 

A jó szándékú professzionalizmus (Gracious Professionalism®) része a FIRST szellemiségének. A módszer ösztönzi a magas színvonalú munkát, hangsúlyozza mások értékét, és tiszteletben tartja az egyéneket és a közösséget egyaránt. 

A jó szándékú professzionalizmus, a kiélezett verseny és a kölcsönös nyereség nem egymástól elkülönülő fogalmak. A jó szándékú szakemberek minden erejüket bevetve szívják magukba a tudást és versenyeznek, de ugyanakkor tisztelettel és kedvességgel bánnak egymás iránt. Kerülik, hogy vesztesként kezeljenek bárkit. Nem verik a mellkasukat, nem nézik la a versenytársaikat. Személyiségükben a tudásszomj, a versenyszellem és az empátia egyszerre jelen van. 

Szövetségek, futamok 

Míg a FIRST LEGO League esetén önjáró robotok oldanak meg feladatokat egy ismert versenypályán, addig a FIRST Tech Challenge esetén csak az első fél percben tudnak a robotok előre beprogramozott kódot végrehajtani, a maradék két percben a csapatok vezérelhetik azokat.  

A pályán ugyanis minden fordulóban több robot próbál minél több pontot szerezni: összesen 4, akik közül két robot egy szövetséget alkot, azaz a versenyen minden esetben egy piros és egy kék szövetség versenyezez egymással, ahol a szövetségek együtt szereznek pontot. A csapatok nem tudhatják, hogy a következő körben ki lesz az ellenfelük és ki lesz a szövetségesük, így érdemes minden csapattal jó együttműködésre törekedniük. 

A csapatok jónéhány futamban, váltakozó partnerekkel és ellenfelekkel versenyeznek, amelyek meghatározzák a helyezésüket az adott versenyen. Egy esemény mérete nyolc csapattól a több mint 50 csapatig terjedhet egy helyszínen. Az eseményeket általában a helyi programszállító partner szervezi, és sok önkéntes segíti őket, beleértve a játékvezetőket, bírókat, pontozókat és más kulcsfontosságú önkénteseket. Az események robotellenőrzésből, robotversenyekből, zsűri interjúkból és a csapatok és teljesítményeik általános ünnepléséből állnak 

Scroll to Top